آخرین اخبار
کد مطلب: 73216
خطر بي تفاوتي بيخ گوش ازدواج!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1485

 

به گزارش سلام لردگان   به نقل از پايگاه خبري نافع - بسياري از اهالي رسانهاي در شرايط فعلي از ازدواج به عنوان سوژه روتيني استفاده مي کنند که شايد هر چند وقت يکبار پرداختن به آن بد نباشد.

از سوي ديگر خطر کاهش جمعيت وافول نرخ رشد جمعيت از ديگر مسائل بسيار خطرناکي است که درآينده بيشتر جامعه با مشکلات ناشي از آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. دراين ميان به نظر مي رسد که روتين شدن سوژه ازدواج باعث اعتراض بخشي از کارشناسان حوزه اجتماعي هم شده است.

مهدي عسگري، استاد دانشگاه وجامعه شناس، دراين باره با اشاره به خطر رخ دادن اين اتفاق درباره موضوع مهمي مانند ازدواج وجمعيت مي گويد: آمار دادن درباره کاهش ازدواج و يا رشد طلاق به موضوع پيش افتاده اي در فضا جامعه تبديل شده که اين موضوع بي تفاوتي شديدي را هم براي جامعه وهم براي مديران ايجاد کرده است.بي تفاوتي که در نهايت ضرر آن متوجه جامعه ومديران خواهد بود.به گونه اي که اين روزها اولا خانواده ها ديگر توجه چنداني به ماجراي ازدواج فرزندانشان نمي کنند واز طرف ديگر طرحهاي مديران هم دراين زمينه تنها در حرف وشعار باقي مانده وهمين مسئله شرايط را روز به روز حادتر مي کند.

از سوي ديگر به باور اين استاد دانشگاه چنين بازي رسانه اي با خبري مانند ازدواج مي تواند به فوق العاده عادي شدن چنين مساله مهمي بيانجامد.عسگري در ادامه مي افزايد:موضوعاتي که در رسانه ها درباره ازدواج در فضاي امروز جامعه ايران که با بحران ازدواج روبه روست مطرح مي شود بيش از آنکه نهيب زننده براي جامعه ومديران باشد وجه تبليغاتي دارد.آن چنان که درنهايت تنها به يک يا چند مطلب عادي منتهي مي شود.اين در حالي اتفاق مي افتد که کاهش آمار ازدواج در جامعه مانند ايران برابر است با به خطر افتادن سلامت جامعه اسلامي!

اشتغال براي جوانان ومطالبه گري جوانان

همچنين عسکري در ادامه خاطرنشان مي کند:با وام هاي 5تا 10 ميليوني نمي توان جواني که اشتغال ندارد را ترغيب به ازدواج کرد.بلکه اين کار نيازمند يک برنامه ريزي همه جانبه باحضور کارشناسان مجرب است تا بتوان از درون اين برنامه ريزي يکپارچگي خانواده ها و مديران را براي تحقق گسترش فرهنگ ازدواج فراهم آورد.از طرف ديگر تا به امروز همه گونه هشدارهاي لازم داده شده است واز اين پس به طور قطع بايد به سمت عمل گرايي رفت تا از اين طريق بتوان يکي از مهمترين مشکلات جامعه را حل کرد.

دراين ميان به باور اين استاد دانشگاه به نظر مي رسد که شيوه فعلي رسانه ها درباره ازدواج وافزايش جمعيت بيش از آنکه رويکرد ايجابي داشته باشد رويکرد سلبي دارد وهمين مساله باعث نگراني بسياري از صاحب نظران دراين زمينه شده است.چرا که به عقيده ناظران بايد فضاي رسانه ها بيشتر به سمت عناصر ايجابي در بحث ازدواج سوق پيدا کند تا از اين فضاي سلبي که تنها به آمارها منتهي مي شود خارج گردد.

همچنين مهدي عسگري درباره ارتباط ميان جوانان ومسئولين مي گويد:بايد به جوانان اين آموزش را بدهيم که ازدواج باعث ثمربخشي زندگي آنها مي شود ودراين راه بايد از مديران برنامه هاي تخصصي را مطالبه کنند آنگاه است که با توجه به مطالبه جوانان ،مديران ذي ربط بايد پاسخ گو باشند وبرنامه ارائه کنند.

رضافرخي

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس